Project Kawasaki GPz1000RX

Kawasaki GPz1000RX

 Ruud vertelt:


"Dit oude type motor kwam standaard binnen en vormde een uitdaging om weer volledig rijwaardig afgeleverd te worden. Daarvoor moesten een aantal zaken vervangen worden: Een voorvork van een ZZR1100D, voorwiel ZZR1100C, TRW zwevende voorremschijven, remtangen voorrem Honda SC50 met SDP remblokken, achterwiel ZZR1100C incl. AFAM kettingset in de maat 530, achterschokdemper op maat gemaakte YSS emulsie demper met verstelbare in en uitgaande demping en 5 cm langer dan standaard.

Kroonplaten waren ook van een ZZR1100D en de balhoofdpen moest worden veranderd omdat de ZZR1100 pen veel dikker is.

Na deze modificatie reed en stuurde de motor strak naar moderne maatstaven. Aan het motorische gedeelte bleef de motor vrijwel standaard, op de gasschuiven en uitlaat na.

Er zijn legio specialisatie-projecten te vertellen, en elke motor vertelt een eigen verhaal. Zodra de motor of scooter binnenkomt begint het al te borrelen. Zodra deze op de brug staat ga ik met de grootst mogelijke concentratie aan het werk. Ik was vroeger al verknocht aan alles wat met techniek te maken heeft. Het runnen van een bedrijf als deze ervaar ik als de jongensdroom die uitgekomen is"


Copyright RGTuning © 2016. All Rights Reserved.